Transzferár kockázatok és feladatok menedzselése 2017-2018!

Transzferár kockázatok és feladatok menedzselése 2017-2018!

Lakatos Zsuzsanna transzferár szakértő, adótanácsadó vezetésével!

Konferencia időpont: 2018. május 10. (csütörtök) 10:00-tól 13:15-ig

Jelentkezési határidő: 2018. május 04. 14:00-ig

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:30-tól 10:00-ig

Részvételi díj:

  • TRANSZFERÁR KOCKÁZATOK ÉS FELADATOK MENEDZSELÉSE 2017-2018 + Transzferár Iránytű Könyv és munkafüzet e-book formátumban csomag*:
    34.900,- Ft + ÁFA/fő

* A Transzferár Iránytű Könyv és munkafüzet e-book-ról bővebb információt ITT talál.

  • TRANSZFERÁR KOCKÁZATOK ÉS FELADATOK MENEDZSELÉSE 2017-2018 „csak képzés” csomag:  24.900,- Ft + ÁFA/fő

(A részvételi díj tartalmazza az információs anyag és a kávészünetek költségét.)

Csoportos jelentkezés (min. 3 fő) esetén 10% kedvezmény a nettó részvételi díjból!

Konferencia helyszín: Budapest belváros, Vajkay – Szakmai Konferencia Rendezvényterem, 1054 Budapest, Alkotmány utca 4. (BEJÁRAT: VAJKAY UTCA FELŐL)

Jelentkezési lap letöltése: Jelentkezési lap

A transzferárazás területén fellépő kockázatok egyre hangsúlyosabb szerepet töltenek be a vállalkozások életében. Egy átfogó adóellenőrzés során általában kiemelt vizsgálati pont a transzferárazás, ha a vizsgált cég rendelkezik kapcsolt vállalkozásokkal. A nagy összegű mulasztási bírság tételek (hiányzó, de akár hiányos nyilvántartások, bizonyítások esetén), az adóalapot érintő potenciális adómegállapítások kiemelt kockázati pontot jelentenek a vállalati adózás területén. Hogyan mérjük fel, hogy egy adott vállalkozást milyen kockázatok érintenek és érinthetnek? Milyen valószínűséggel kaphat egy társaság mulasztási bírságot vagy éppen állapíthatnak meg nála adóhiányt, és mekkora összegben? Hogyan lehet a transzferár nyilvántartást olyan módon összeállítani, hogy minél jobban közelítsen az adóhatóság gyakorlati elvárásaihoz?

Képzésünk célja, hogy a résztvevők egy olyan térképet kapjanak a kezükbe, amellyel a saját vállalkozásukban felmérhetik a transzferárazási kockázatokat, és azokat képesek legyenek menedzselni is. A kockázatokat először vállalati szinten tekintjük át, majd részletesen áttekintjük a transzferár nyilvántartás készítésénél megfontolandó lépéseket, lehetőségeket, kötelezettségeket, ajánlásokat és gyakorlati tapasztalatokat. A résztvevők transzferár kockázati audit felmérő és értékelő lapot kapnak kézhez, melyet az előadás során folyamatosan kitölthetnek, és a nap végére értékelhetik a saját vállalkozásukat transzferár kockázati szempontból.

Témakörök:

1. Vállalkozást érintő fő transzferár kockázatok felmérése és menedzselése a gyakorlatban

Transzferár kockázati audit: azaz a vállalkozást érintő transzferárazással kapcsolatos legfontosabb kockázatok felmérése és a kockázatok minősítése, lehetséges következményei.

  • Kapcsolt vállalkozások beazonosítása
  • Bejelentési feladatok
  • Adózási feladatok
  • KKV méret meghatározás
  • Bizonyítási teher – piaci árképzés
  • Tranzakciók beazonosítása
  • Transzferár nyilvántartás készítési kötelezettség és mentességek
  • Transzferár nyilvántartási megoldások (csoportszintű nyilvántartás, Masterfile, Local file)
  • Country-by-Country reporttal kapcsolatos feladatok
  • Elévülésen belüli időszak kockázati auditja
  • Előzetes árképzési megállapodás (APA)

A modul eredményeként a résztvevő meg tudja állapítani, hogy vállalkozását milyen kockázatok érinthetik a transzferárazás területén, azok milyen teherrel járhatnak, és mely feladatok megoldására kell hangsúlyt helyeznie.
Kockázat és feladat menedzselés: a főbb kockázati pontokhoz kapcsolódó megoldási útvonalak kidolgozása, feladatok meghatározása, a projekt megtervezése és kivitelezése. Döntési szempontok a vállalaton belüli megoldások és a külső szakértői segítség bevonásához, a két megoldás ötvözéséhez. Felelős vezetők tájékoztatása, támogatása, könyvelői, könyvvizsgálói felelősség kérdése.

2. Korábbi és új transzferár rendelet szerinti transzferár nyilvántartás készítés folyamata és gyakorlati kérdései

Transzferár nyilvántartás készítési szabályok 2017-2018: 22/2009. PM (transzferár) rendelet előírásainak bemutatása, összehasonlítva az új 32/2017. (X. 18.) NGM rendelettel:

  • Új rendelet hatálya lépése, átmeneti szabályok.
  • Alapelvek, értelmező rendelkezések, árfolyam alkalmazása.
  • Mentességek a transzferár nyilvántartás készítési kötelezettség alól és ennek dokumentálása.
  • Különféle nyilvántartási formák bemutatása a régi és az új rendelet alapján.
  • Kétszintű transzferár nyilvántartás (Masterfile, Local file)
  • Ügyletek összevonása, adatbázis szűrés frissítése, összehasonlító adatok keresésének dokumentálása.
  • Nyilvántartás készítési határidő változása, nyilvántartás módosítása, javítása.
  • Alacsony hozzáadott értékű, csoporton belüli szolgáltatások nyilvántartása.
  • Források, kiigazítás, szűkítés.

Transzferár kockázati audit: a nyilvántartáshoz kapcsolódóan a transzferár feladatok és kockázatok bemutatása, értékelése.
Kockázat és feladat menedzselés: a feltárt kockázatok és a hozzá kapcsolódó feladatok megtervezése, a projekt menedzselése, adatok összegyűjtésének lépései.

Előadó:  Lakatos Zsuzsa, transzferár- és adószakértő

Felhívjuk a figyelmet, hogy a jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. Részvétel lemondására az egyes képzési napokat megelőző 3. munkanapig van lehetőség a jelentkezes@szakkonferencia.hu e-mail címen. Fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni. Kérjük, hogy a részvételi díjat elektronikus úton megküldött díjbekérő alapján, annak sorszámára való hivatkozással utalja, a díjbekérő kiegyenlítését követően postai úton küldünk számlát. A jelentkezés elfogadásáról visszaigazolást küldünk.


Térkép betöltése...

Helyszín
Budapest belváros, Vajkay – Szakmai Konferencia Rendezvényterem

Kategória


Regisztráció

Jegy típusa Ár Helyek
"Csak képzés" csomag
A feltüntetett ár az ÁFA-t NEM tartalmazza!
Az alap jegy tartalmazza az információs anyag és a kávészünetek költségét.
Több hely foglalása esetén kérjük a Megjegyzés rovatban felsorolás szerűen adja meg a további résztvevők neveit!
24,900.00 Ft
Képzés + e-book csomag
A feltüntetett ár az ÁFA-t NEM tartalmazza!
Az alap jegy tartalmazza az információs anyag és a kávészünetek költségét.
Több hely foglalása esetén kérjük a Megjegyzés rovatban felsorolás szerűen adja meg a további résztvevők neveit!
34,900.00 Ft