Piackutatás

A piackutatás csupán az első, de kihagyhatatlan lépés az üzleti sikerhez, eredményességhez. Bármely termék vagy szolgáltatás piacra való bevezetése vagy fejlesztése feltételezi azt a marketingszemléletet, amit a gyakorlatban csak úgy lehet megvalósítani, ha ismerjük vevőinket és a marketingkörnyezet azon hatásait, amelyek befolyásolják a vállalkozások, illetve a vállalatok működését. A környezet változásai, a versenytársak lépései szükségessé teszik a gyors, alapos és hatékony információgyűjtést, mely információk alapján el kell végezni a szükséges stratégiai változtatásokat. A stratégiai döntések megalapozásához ma már a civil, illetve közszféra szervezetei sem kerülhetik meg a piackutatást.

A piackutatás módszereinek teljes eszköztárával pontos és megbízható információkkal szolgálunk a piacról, a tendenciákról, a termékekről, a piac szereplőiről, a keresleti-kínálati tényezők megfigyelt és prognosztizálható változásairól.

Munkatársaink egyetemi gyakorlott kutatók, oktatók, közgazdászok, pszichológusok, szociológusok, pénzügyi szakemberek. Többen tudományos fokozattal is rendelkeznek.

A csoport jelenleg évi több száz fókuszcsoportos kutatást, mélyinterjút, illetve nagymintás kérdőíves megkérdezéseket bonyolít le.

Munkánkra egyszerre jellemző a standard módszerek alkalmazása és az ügyfelek igényeinek rugalmas megközelítése. A kutatások megtervezésekor figyelembe vesszük a Partnerek specifikus elvárásait, szükség esetén egyedi módszereket alkalmazunk. Kutatási jelentésünk az eredmények szöveges és vizuális ábrázolása mellett a szükséges marketing javaslatokat, stratégiai irányelveket is magában foglalja.

Rendszeresen dolgozunk profitorientált cégeknek, de a civil szervezeteknek, önkormányzatoknak, felsőoktatási intézményeknek is.

Leggyakrabban alkalmazott kutatásaink:

  • Piaci helyzet vizsgálata: Milyennek látják a céget az ügyfelek az adott piacon? Hogyan változott a termék/márka/szolgáltatás ismertsége az elmúlt időszakban? Mennyire ismertek a versenytársak szolgáltatásai?
  • Új szolgáltatás / termék bevezetése: Egy konkrét termék/szolgáltatáskoncepció tesztelése a bevezetés előtt.
  •  Piaci igények, vevői elvárások feltárása.
  • Új reklámanyagok tesztelése.
  • Kommunikáció tesztelése: Megértik-e az ügyfelek az üzenetet?
  • Vállalati image: Milyen a cég image-e a vállalati ügyfelek, vagy a média képviselői szemében?
  • Ügyfél-elégedettség vizsgálat: Mennyire elégedettek az ügyfelek a szolgáltatással, termékkel? Melyek azok a szempontok, ahol fejleszteni érdemes, és mi az, amit továbbra is tartani szükséges?
  • Dolgozói elégedettség vizsgálat: Mennyire elkötelezettek a munkatársak? Mennyire lojálisak a céghez? Mennyire elégedettek a munkakörülményekkel, a feletteseikkel, és a kapcsolattartással?
  • Településfejlesztés, város imázs marketing: Melyek a települések versenyképességét meghatározó tényezők? Melyek a település értékei turisztikai, vállalkozási, életminőség javítási céllal? Milyen szempontok vonzzák a településre a vállalkozásokat?

Kérje ajánlatunkat az alábbi elérhetőségeken:

E-mail: info@szakkonferencia.hu

Telefon: +36 (70) 218 – 2278