Civil szervezetek mindennapjai, avagy működésről hatékonyan!

Civil szervezetek mindennapjai, avagy működésről hatékonyan!

Suller Krisztina gyakorlati előadásában!

Időpont: 2018. május 03. (csütörtök) 10:00 – 15:15

Figyelem: a konferencia létszámkorlátos, a maximális létszám elérése esetén a jelentkezési határidő korábban lezárásra kerül!

Helyszíni regisztráció kezdete: 09:30-tól 10:00-ig

Jelentkezési határidő:  2018. április 27.

Részvételi díj és kedvezmények:

24.900 Ft + Áfa

(A részvételi díj tartalmazza az információs anyag, a kávészünetek és a szendvics ebéd költségét.)

Csoportos jelentkezés esetén (min. 3 fő) 10% kedvezmény a nettó részvételi díjból!

Konferencia helyszín:  Budapest belváros, Alma Mater Rendezvényterem, 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11. (BEJÁRAT: SZEMERE UTCA FELŐL)

Jelentkezési lap letöltése: Jelentkezési lap

Témakörök:

Hiánypótló gyakorlati konferenciánkat ajánljuk a civil szervezetek vezetőinek, gazdasági szakembereinek, könyvelőinek is. Áttekintjük a civilek mindennapjait az alakulástól a megszűnésig. Szó lesz a jogszabályi környezetről, alapító okiratról, alapszabályról, az alapszabály és a mindennapok összefüggéseiről, a bevételek és költségek tipizálásáról, mit lehet és mit nem civilként, hogyan bizonylatoljunk, mit igazoljunk, és hogyan. Hogyan tartsuk a kapcsolatot civilként a könyvelővel, mire van szükséges a könyvelésnek a szervezettől, és mire a szervezetnek a könyveléstől? Ezekre a kérdésekre és sok másra is természetesen megkeressük együtt a választ!

Alapító okirat, alapszabály, mint a civil szervezet alfája és omegája (60 perc)

  • A civil szervezetek jogi környezete, alapvető működési szabályok (kiemelten az egyesület és az Alapítvány szabályrendszere)
  • Alapító okiratuk, aktuális feladataik az új Ptk nyomán
  • Alapító okirat módosítás gyakorlati kérdései, mit tartalmazzon az alapító okirat?
  • Az alapító okiratból eredő, egyes hatóságoknál nyilvántartott adatok felülvizsgálata, korrekciója, példákkal
  • Példák az alapító okirat szövegezésére, a cél szerinti és vállalkozási tevékenységre
  • Vezetői felelősség a non profit szektorban
  • Eljárások a bíróságnál (bejegyzés, változásbejegyzés, adószám kiadás az új elektronikus rendszerben)
  • Egyéb bejelentési, bejelentkezési kötelezettségek és lehetőségek
  • Miről kell dönteni egy egy vezetőségi ülésen, közgyűlésen

Példa jegyzőkönyv, határozatok példákkal illusztrálva
Esetpéldák a gyakorlatból

Civil szervezetek és regisztrációs eljárásaik (45 perc)

  • külföldről támogatottnak minősülő szervezetek köre
  • bejelentési kötelezettség
  • nyilvántartási kötelezettség
  • beszámolási kötelezettség
  • “cégkapu” regisztráció és a civil szervezet

A civil szervezetek és az áfa, mint állandó problémaforrás (60 perc)

  • Számla, nyugta avagy bevételi pénztárbizonylat
  • Adománygyűjtés és az áfa
  • Természetben kapott és adott szolgáltatások, termékek áfa kérdései
  • Eu- és harmadik országos kapcsolatok
  • TEÁOR és áfa
  • alanyi mentesség, tevékenység speciális jellegére tekintettel mentesség

Származtatott jogi személyek, azaz jogi személyiségű szervezeti egységek fenntartási, gazdálkodási kérdései (30 perc)

  • Esetpéldák
  • Ki a származtatott jogi személy
  • Hogyan is gazdálkodhat?
  • Kinek tartozik elszámolással?
  • Mi történik, ha megszűnik, mi történik fenntartó váltáskor?

A Civil szervezetek tipikus és atipikus bevételei a civilek szemével (30 perc)

  • miben tud és miben nem segíteni a könyvelő
  • támogatás, adomány vagy árbevétel? Segítek besorolni!
  • Elszámolási kérdések, karöltve a szöveges beszámolóval, működéssel
  • Támogatásból finanszírozott tételek
  • Támogatások árfolyam kérdései
  • mivel hogyan számoljunk el

Esetpélda a gyakorlatból

Foglalkoztatás a civil szférában, tipikus és atipikus foglalkoztatás, különös tekintettel az önkéntességre (45 perc)

  • Tipikus és atipikus foglalkoztatási formák (önkéntes, nem önkéntes, KATA kapcsolat)
  • ezek adó és járulékterhei
  • Mit adhatunk és mit nem egy önkéntesnek, és hogyan

Önkéntes nyilvántartás minta
Önkéntes szerződés minta

Megszűnés egyesületeknél, alapítványoknál (30 perc)

  • Megszűnés előtt, ki dönt, miről, hogyan
  • Mit célszerű megszűnés előtt feltérképezni
  • Hogyan indul be a megszűnés, és milyen fajtái vannak
  • Hogyan osszuk le a feladatokat megszűnés esetén

Előadó: Suller Krisztina, mérlegképes könyvelő

Felhívjuk a figyelmet, hogy a jelentkezés, fizetési kötelezettséget von maga után. Részvétel lemondására az egyes képzési napokat megelőző 3. munkanapig van lehetőség a jelentkezes@szakkonferencia.hu e-mail címen. Fenti időpontot követően beérkező lemondás, vagy a lemondás elmaradása esetén a részvételi díj megfizetésétől nem tudunk eltekinteni. Kérjük, hogy a részvételi díjat elektronikus úton megküldött díjbekérő alapján, annak sorszámára való hivatkozással utalja, a díjbekérő kiegyenlítését követően postai úton küldünk számlát. A jelentkezés elfogadásáról visszaigazolást küldünk.


Térkép betöltése...

Helyszín
Alma Mater Rendezvényterem

Kategória


Regisztráció

Jegy típusa Ár Helyek
Alap jegy
A feltüntetett ár az ÁFA-t NEM tartalmazza!
Az alap jegy tartalmazza az információs anyag, a kávészünetek és a szendvics ebéd költségét.
Több hely foglalása esetén kérjük a Megjegyzés rovatban felsorolás szerűen adja meg a további résztvevők neveit!
24,900.00 Ft