Az interkulturális kommunikáció szerepe a vállalkozások életében napjainkban

Közzétéve: 2015. 11. 18.

Ismeri a híres mondást, mely szerint „a Bibliát is félre fordították”? Vajon tényleg pusztán nyelvészeti kérdések vetették fel a kérdést, vagy már ősidők óta komoly problémák származhatnak eltérő kultúrák, eltérő értelmezési kérdéseiből?
Az interkulturális (kultúraközi) térben zajló sokszínű szóbeli és írásbeli kommunikáció kiemelt kihívás a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások számára is, jelentős részben azért, mert ezek a cégek korábban többnyire nem vagy csak minimális nemzetközi kapcsolatokkal rendelkeztek. Az interkulturális kompetencia nyilvánvalóan sokkal több, mint a nyelvtudás önmagában, és tényként fogadható el, hogy magas szintű aktív nyelvismeret nélkül lényegesen nehezebben szerezhető hatékony interkulturális készséghalmaz. Gondoljunk arra, milyennek láthatnak minket a németek vagy a kínaiak? Elképzelhető-e, hogy közel egységes kép alakulhat ki bennük rólunk? Ugyanezt végiggondolhatjuk a különféle külföldi nemzetekre vonatkozó észleléseinkről, véleményeinkről. A nemzetközi térben tevékenykedő vállalkozások számára az interkulturális megközelítésű gondolkodás, a globális gazdaságban történő egyre magabiztosabb eligazodás megkerülhetetlen kényszer, amihez a szakmai képzettségen túl, nyelvileg és kulturálisan művelt, nyitott munkatársak kínálatára van szükség.
A csúcsteljesítményt elérő szervezetek és emberek képesek kezelni az interkulturális kommunikációs csapdákat! Ha Ön is közéjük szeretne tartozni foglalja le helyét már most 2016. januári Interkulturális Üzleti Kommunikáció tréningünkre. Utolsó lehetőség arra, hogy a tréningen még 2015. évi áron vegyen részt.

Interkulturális Üzleti Kommunikáció tréning

Szerző: Szakmai Konferenciaszervező Kft.
2015. november 18.

Megosztás: