A vállalati corporate identity és corporate design jelentősége a kisvállalkozások számára

Közzétéve: 2015. 01. 14.

Évtizedes szakmai vita, hogy kisvállalatok, különösen a mikrovállalkozások a méretbeli adottságaikon túl milyen formában célszerű, ha különböznek a komoly presztízsű nagyobb cégektől. Létezik egy álláspont, amely szerint a globális nagyvállalatok által alkalmazott modern üzleti koncepciók, IT-megoldások, finoman hangolt kommunikációs technikák a kkv-k számára jórészt felesleges pénzkidobást jelentenek, mert úgysem tudnak versenyezni tőkeerősebb riválisaikkal. Mások ugyanakkor azt gondolják, hogy ha rövidtávon nem is, de középtávon már feltétlenül érződik az a pozitív hatás, amit egy korszerűen felépített üzleti stratégia, marketingkoncepció vagy adekvát public relations (PR) jelenthet.
A PR egy meglehetősen komplex tevékenység, amely bonyolultnak tűnő, de valójában logikus folyamatokon keresztül szinte láthatatlanul építi fel azokat a tényezőket, amelyek meghatározók lehetnek egy-egy azonos piacon működő vállalkozás egymás közötti versenyében.
A corporate identity a vállalkozás valamennyi olyan lépése, amely kardinális módon határozza meg a szervezet egészének helyzetét, illetve határozza meg saját identitását, egyidejűleg megkülönböztetve a konkurens cégektől. A corporate design a cég a szervezeten kívüliek által fizikailag érzékelhető képszerű és formai megjelenése. Modern értelmezésébe beletartozik a logo, annak színvilága, az alkalmazottak öltözködése és valamennyi hasonló látványelem. Ezekre a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások nem igazán fordítanak jelentős figyelmet, ami pedig sokszor lényegesen kisebb költséghatást eredményezne, mint azok a lépések, amelyekkel időnként át kívánják strukturálni teljes tevékenységüket, illetve belső szervezeti felépítésüket.
Feltétlenül végig kellene gondolni a legkisebb cégnek is, hogy az általa választott forma- és színvilággal mit kommunikál a külvilág felé, konzisztensek- e ezek az egyedi elemek, miért pont ezeket választottuk, illetve hogy meg tudjuk-e fogalmazni elvárásainkat alkalmazásuktól.

2015. január 14.

Megosztás: